Zanim przeczytasz ten artykuł do końca, chciałbym abyś wyobraził sobie następującą sytuację:

Intro
———-
Przychodzisz do sklepu, którego adres znalazłeś gdzieś w książce telefonicznej. Produkt, który chcesz tu kupić bardzo Ci jest potrzebny. Stajesz przed okazałymi i bogato ozdobionymi drzwiami do sklepu.

Chcesz wejść do środka, ale wcześniej musisz oglądnąć jakąś dziwną prezentację na zawieszonym w drzwiach przez właściciela monitorze. Dopiero po oglądnięciu całego filmu powitalnego otwierają się drzwi i możesz wejść do środka.

Oczywiście wtedy dopiero zauważasz, że klamka do drzwi była gdzieś ukryta nisko nad ich progiem, czyli w miejscu w którym nigdy nie szukałbyś jej.

Tak nawiasem mówiąc, przed Tobą było wielu potencjalnych klientów tego sklepu, którzy jednak mieli mniej czasu i nie obejrzeli całego filmu powitalnego w drzwiach, tylko zrezygnowali i poszli kupić u konkurencji.

Ale Ty, bardziej wytrwały, jesteś już w środku. Myślisz, że zaraz szybko kupisz produkt, którego poszukujesz, ale …

No właśnie …

Z głębi sklepu wita Cię sprzedawca i mówi coś takiego:

„… jesteśmy firmą, która zatrudnia 1000 osób, mamy 10 takich sklepów w różnych miastach, istniejemy od 1965r, nasz asortyment jest najlepszy, nasi sprzedawcy rozmawiają w trzech językach obcych, ostatnio o nas można było przeczytać w gazecie …” itd. itd.

Chcesz uzyskać informację o produkcie żeby go kupić, a sprzedawca dalej ciągnie jak mantre swoją wypowiedź o tym, jaka to wspaniała firma ma ten sklep i jacy cudowni w niej ludzie pracują i jak bardzo zachwycają się swoimi produktami.

Zdenerwowany rezygnujesz z zakupu i jak najszybciej wychodzisz ze sklepu. I tak straciłeś bardzo dużo cennego czasu.
———-

Wiem, pomyślisz taka sytuacja jest nieracjonalna.

Czy jednak jest ona podobna do tego z czym spotykasz się na co dzień?

Zastanów się teraz.

Ile to firmowych stron www najpierw zmuszało Cię do oglądnięcia tzw. intra, abyś mógł podziwiać kunszt grafika, który je robił bo przecież zawsze masz „dużo czasu”.

A potem gdy cudem przebrnąłeś przez owo intro, zamiast trafić na informację o korzyściach jakie odniesiesz z zakupu poszukiwanego przez Ciebie produktu trafiłeś na bombardowanie informacjami o firmie i jej historii.

A Ty w tej chwili chciałeś dowiedzieć się tylko o produkcie, o tym co będziesz miał z jego posiadania i jeśli ta informacja przekona Cię, chciałeś go w wygodny sposób kupić. Bez zbędnego wczytywania się w to, że firma, która go Tobie oferuje jest najwspanialsza, pierwsza, jest liderem itd.

Jeśli ich produkt zainteresowałby Ciebie na tyle żeby go kupić, zapewne sam odnalazłbyś informację O FIRMIE aby ją przeczytać!

Swoją drogą ciekawe, czy ktoś w firmach posiadających takie strony www sprawdza ilu klientów codziennie odchodzi „spod ich drzwi”. Pewnie nie mają o tym nawet pojęcia. W przeciwnym wypadku firmy takie nigdy nie pozwoliliby sobie aby w tak nieprzemyślany i lekkomyślny sposób zniechęcać klientów.

Problemem są także ludzie, którzy profesjonalnie zajmują się tworzeniem stron www. Bardzo często zdarza się, ze nie wiedzą oni jak stosować skuteczne techniki sprzedaży czy strategie marketingowe. Wydaje im się, że jedynie znajomość tworzenia kodu źródłowego i wyglądu graficznego dla serwisów www w różnych aplikacjach i językach programowania robi z nich specjalistów od skutecznego sprzedawania.

Takie podejście do internetu jest tragiczne, gdyż firmy są naciągane na ogromne kwoty, a korzyści z tak stworzonych stron www są mierne.

Dlatego właśnie musisz wiedzieć, że nie wystarczy mieć wspaniałą kolorową stronę internetową z wodotryskami, aby Twoja firma dzięki temu zarabiała fortunę.

Musisz poznać specyficzne strategie sprzedaży, skuteczne techniki marketingowe oraz psychologię funkcjonowania tego najpotężniejszego z mediów, abyś pozbył się na zawsze nieufności i respektu wobec internetu.

Aby internet nareszcie zaczął pracować także dla Twojej firmy i przynosił Ci zyski.

AUTOR: Łukasz Stokłosa – trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl

O autorze

Łukasz Stokłosa jest trenerem, doradcą marketingowym i strategicznym oraz właścicielem firmy DobraStrategia.pl, której zadaniem jest upowszechnienie skutecznych technik sprzedaży oraz innowacyjnych strategii marketingowych wśród małych i średnich przedsiębiorstw.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika