Reklama wielkoformatowa to nadal jeden z najpopularniejszych nośników reklamy wizualnej i choć mamy współcześnie wiele form reklam, które cechują się wyższym poziomem konwersji, to reklama wielkoformatowa w postaci billboardów jest nadal jednym z najchętniej wykorzystywanych sposobów reklamy- dlaczego?
Otóż reklama wielkoformatowa może działać jednocześnie na dwa niezależne sposoby – jako reklama produktowa oraz jako branding. Jej skuteczność jest zaś wysoka nie tylko dlatego, że zaznajamia odbiorców reklamy z produktem, ale dlatego, że buduje znajomość marki i to nawet w sposób nieświadomy, czyli niedostrzegalny dla odbiorcy reklamy.
Wydawałoby się, że do reklam na billboardach tak się przyzwyczailiśmy, że nie dostrzegamy ich a w efekcie nie są one skuteczne. Tymczasem druk wielkoformatowy ma to do siebie, że przyciąga nasz wzrok mimochodem. Dlatego jadąc samochodem przez nudny blokowy krajobraz i tak dostrzeżemy to co jest na billboardzie. I nawet jeśli będzie nam się wydawało, że reklamy nie zapamiętaliśmy, to logo zostało przez nas zapamiętane – innymi słowy mówiąc odcisnęło się w naszej pamięci. W efekcie, wzrasta rozpoznawalność marki – mimo tego, że my, jako odbiorcy nie jesteśmy tego świadomi. Przewaga reklamy wielkoformatowej nad np. telewizyjną jest też taka, że o ile przy telewizji możemy zawsze zmienić kanał odciąć się od oglądania reklamy, tak jeżdżąc codziennie do pracy tą samą drogą od billboardu odciąć się nie możemy. Jeśli do tego reklama przydrożna jest skonstruowana zgodnie z najważniejszymi zasadami psychologicznego budowania komunikatu reklamowego, to dla reklamodawcy, druk wielkoformatowy to niezwykle efektywna forma reklamy.
O autorze
Bloger i tekściarz do wynajęcia :) nianiaogg(tu warto wstawić małpkę) pino.plUWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.