Reklama i promocja wpływa na konsumentów rynku. Wiadomo także, że oddziałuje na ich mózg, emocje i motywację. Przenika do świadomości, do codziennych dialogów wymienianych w sklepach, barach, na ulicach, potrafi kształtować ludzkie myśli i zmieniać punkt widzenia. Reklama opanowała świat działając na nasze zmysły. Możesz ją zobaczyć wszędzie, możesz przeczytać na ulotce zachęcającej cię do skorzystania z właśnie tej, jedynej w swoim rodzaju i najlepszej oferty. Możesz ją znaleźć w formie gazetki promocyjnej w swojej skrzynce pocztowej, dostrzec na bilecie czy plakacie w tramwaju, na billboardzie na stadionie sportowym – jednym zdaniem – reklama jest praktycznie wszędzie.
Jeśli wydaje ci się, że reklama na ciebie nie działa, to się mylisz. Gdyby nie zachęcała cię do kupienia konkretnego dobra konsumpcyjnego lub wybrania tej, a nie innej usługi spośród wielu dostępnych, nikt nie przeznaczałby na nią tak ogromnych sum pieniędzy. Wszyscy jesteśmy na nią podatni, choć w różnym stopniu. I choć myślisz, że reklamy czy promocje cię irytują lub obrażają twoją inteligencję to bez wątpienia działają. W reklamie nie chodzi wcale o to by ci się podobała, ale by była skuteczna.
Wpływ reklam na człowieka jest niezwykle szeroki. Dotyczy nie tylko wyboru danego towaru, ale także dokonywania wyborów politycznych, czy podjęcia działań prospołecznych. Obecnie reklama staje się zjawiskiem kulturowym i warto zapoznać się z jej niektórymi aspektami. Reklamy są dostosowywane do potrzeb rynku, do panujących trendów w modzie, są uzależnione od pór roku i zbliżających się świąt. Są przedstawiane w różnych formach: graficznej, tekstowej, audio-wizualnej. Pojawiają się wszędzie, bombardując nas niezliczoną ilością informacji. Czego nie można dowiedzieć się z murów, billboardów, Internetu, masowo roznoszonych gazetek promocyjnych: tu okazja, tam promocja! Gdzie indziej hit, boom cenowy, szalenie niskie ceny. Aż żal byłoby się nie skusić, nieprawdaż?
Jeszcze lepszą reklamą produktu stają się informacje przekazywane wprost z ust do ust przez ludzi, nic nie skłania tak do zakupu czegoś, jak pochlebna opinia o danym produkcie sprawdzonej, zaufanej osoby. Reklama wykorzystuje wpływ tzw. autorytetów: jeśli stomatolog zasugeruje Ci, że warto stosować pastę X, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaczniesz ją stosować. Posiadanie niektórych produktów sprawia, że konsument czuje się lepszy, dlatego też pomysłowe reklamy często decydują o sukcesie danej marki.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.