Doświadczone księgowe jak mantrę powtarzają, że dobrze prowadzonej działalności o szeroko rozumianym charakterze gastronomicznym nie potrzebna jest ani dobra kuchnia, ani wyrafinowana i mocno kosztowna reklama. Podobno wystarczy… dobra księgowa, która okiełzna tajniki „papierologii stosowanej” i zaopiekuje się wszelkiej maści fakturami, paragonami i rozliczeniami.
Tak przynajmniej głosi teoria. W praktyce – na sukces takich jednostek, jak kawiarnie Warszawa składa się o wiele więcej czynników, niż tylko sprawny buchalter…
Nie od dziś wiadomo przecież, że prawdziwą dźwignią sukcesu jest dobra, przemyślana reklama i skrojona na miarę konkretnych potrzeb akcja promocyjna. O ile o środkach reklamowego wyrazu można by dyskutować bez końca, to w temacie docelowych akcji promocyjnych wszyscy marketingowcy są zgodni – nie ważne co by mówili, byleby tylko robili rozgłos w świecie wirtualnym. To przecież internet jest najszybciej rozwijającym się, współczesnym medium – błyskawicznym środkiem przekazu informacji, kanałem społecznym i niewyczerpalnym polem reklamowym, w ramach którego spotykają się bannery warsztatów samochodowych, boksy promujące usługi dentystyczne i graficzne kreacje propagujące konkretne restauracje czy kluby w Warszawie.
Summa summarum, to właśnie w sieci, a nie w papierowych anonsach czy telewizyjnych informacjach userzy szukają ciekawych knajpek i pubów. To właśnie przez internet najczęściej docierają do odbiorców przekazy informujące o dobrych jadłodajniach i godnych polecenia restauracjach. Mało czego, to użytkownicy aktywnie biorący udział w dyskusjach na dedykowanych portalach doradzają, który pub w Warszawie warto odwiedzić, a którą, stołeczną kawiarenkę należy omijać szerokim łukiem. Taki rozgłos to przecież najlepsza, najbardziej naturalna reklama!
Mając na uwadze fakt, że sieć internetowa stale się rozwija i że nic wskazuje, żeby ten progres został zatrzymany – warto porzucić stare mantry jeszcze starszych księgowych, przestać wierzyć w nieograniczoną moc dobrze prowadzonej papierologii i zainwestować w reklamę spod znaku www. Bo tylko zamieszczony w dobrym, interaktywnym i nowatorskim portalu wpis promocyjny sprawi, że dana kawiarnia Warszawa zaistnieje najpierw w sieci, a potem – wypełni się bardzo realnymi gości aż po same brzegi. I nawet przedpotopowa księgowa, zachęcona taką reklamą, wpadnie na kawkę i ciacho…
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.