Marketing internetowy jest promocją swoich usług lub produktów poprzez Internet. Ta forma promocji jest obecnie najchętniej wykorzystywaną formą docierania do klientów, stosowaną zarówno przez małe jak i duże firmy. W skład marketingu internetowego wchodzą różne narzędzia, które dają firmie dużo większe możliwości promocji. Najpopularniejszymi są poczta elektroniczna, serwisy internetowe, informatory internetowe oraz reklama online. Ta ostatnia przeżywa aktualnie swój rozkwit. Najczęstszymi formami reklamy internetowej są tzw. banery interaktywne. Są to zwykle długie prostokąty, pojawiające się najczęściej na górze strony internetowej. Kiedy użytkownik kliknie na taki baner, automatycznie zostaje przekierowany do strony powiązanej z reklamą.

Czy mnie na to stać?

Większość reklam online kosztuje. Jest to bowiem forma zarobku dla firm czy portali, które zgadzają się lub oferują umieszczanie reklam na swoich serwisach. Opcja ta działa w dwie strony, jak prawie każda forma marketingu internetowego. Jednak istnieją różne możliwości, które sprawiają, że reklama online jest także w zasięgu małych i mikro małych przedsiębiorstw. Jedną z opcji jest płatność jednorazowa. Za umieszczenie reklamy płacimy tylko raz, niezależnie od popularności naszego banneru czy np. wzrastającej popularności serwisu z reklamą. Takim portalem jest np. The Million Dollar Homepage. Istnieje także opcja ustalenia płatności samemu- taką formę proponuje np. Google AdWords. Ustalamy wtedy codzienną opłatę, jednak nie ma ustalonej wartości minimalnej, a zrezygnować możemy kiedy chcemy.

Nowe trendy

Reklama internetowa, jak każda forma marketingu internetowego, ciągle się rozwija. Chociaż bannery są w dalszym ciągu najpopularniejsze, teraz coraz częściej zobaczymy różne ich odmiany i udoskonalenia. Obecnie możemy spotkać poruszające się prostokąty, animacje, bannery zmieniające swoja wielkość i kolory, a nawet tło przeglądanej strony. Oczywiście im bardziej wymyślna jest reklama, tym więcej trzeba za nią zapłacić. To co bowiem przyciąga naszą uwagę do reklamy, odciąga ja od treści serwisu.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika