Od czasu, kiedy w współczesnym świecie zaczęły rozwijać się pierwsze serwisy internetowe, a sama cyberprzestrzeń została przekazana i rozpowszechniona wśród ludzi, egzystowanie wielu z nas uległo dużej zmianie. Internet traktowany jest obecnie jako czwarte największe medium na świecie, zaraz po telewizji, radiu i druku, jednakże jego potęga oddziaływania na społeczeństwo co roku przybiera na sile, dzięki czemu pojawiają się także poglądy przepowiadające jego nasilenie.

Szybkość rozwoju Internetu powiązane jest z kolosalnymi możliwościami, jakie ze sobą przynosi to medium. Jedną z nich jest niewątpliwie możliwość reklamowania i dojścia do wielu milionów odbiorców wszędzie na świecie wydając stosunkowo mniej pieniędzy na kampanię niż trzeba by wydać np. w telewizji. W branży marketingowej kontrahenci coraz częściej zaczynają doceniać potencjał jaki daje im Internet i planując swój budżet uwzględniają w nim przedsięwzięcia reklamowe właśnie z wykorzystaniem tego środka komunikacji.

Czy to jednakowoż znaczy, że tradycyjne formy marketingu skazane są na wolne odejście w zapomnienie? Otóż nie, badania rynkowe wskazują na to, że wbrew temu, że najbardziej okazały wpływ i moc mają wciąż reklamy w telewizji, a wirtualne cały czas zyskują większe znaczenie na rynku, to reklama drukowana i outdoorowa cały czas dobrze się trzymają i tworzą świetne źródło zróżnicowania działań reklamowych.

Drukarnia, która jest w stanie zaoferować swoim kontrahentom konkretny wydruk wielkoformatowy i może odnaleźć się i dopasować do nieustannie ewoluującego rynku, ciągle będzie miała również swój wkład w zleceniach.

Mass-media nie wszystko potrafią jednak zorganizować i przygotować tak jak żądają tego kontrahenci, bowiem fizyczne przyrządzanie produktu nigdy nie zastąpi reklama telewizyjna czy internetowa. Etykiety produktowe, opakowania, reklamówki i sporo innych elementów ma wpływ na ewentualnych nabywców i podejmowanie przez nich decyzji o kupnie danego produktu bezpośrednio w sklepie, dlatego jej pozycja na rynku jest tymczasem ustabilizowana.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika