Przed otwarciem salonu należy określić ile posiadacie funduszy oraz musicie się dowiedzieć o możliwość dofinansowań, np. z Urzędu Pracy lub z Unii Europejskiej. Ważny jest także biznes plan. Jeżeli nie czujecie się na siłach, aby go napisać, to wynajmijcie kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie. Dobrze napisany biznes plan może wam ułatwić dostanie dofinansowania oraz uszeregować organizacje firmy.
Najważniejszym punktem jest wybranie odpowiedniej lokalizacji, ponieważ to od tego będzie zależeć czy znajdą się klienci. Bardzo ważne jest to, aby w okolicy nie było innego salonu. Czasami pojawia się możliwość wynajęcia lokalu, po kimś kto właśnie zakończył prowadzenie podobnej działalności.
Tu musicie być ostrożni i wziąć pod uwagę, dlaczego właściciel zamyka działalność. Może to być spowodowane niską jakością usług jakie świadczył lub mogło się okazać, że miejsce było nietrafione. Dobrze wybrać lokalizacje tuż obok sklepu z artykułami dla zwierząt lub lecznicy i wejść we współpracę. Taka współpraca polegałaby na wzajemnym napędzaniu klientów. Innym odpowiednim miejscem na lokal jest okolica w której jest sporo bloków lub domów jednorodzinnych. Powinniście także uważać na lokale usytuowanie w blokach i upewnić się, że są dobrze wyciszone. W przeciwnym razie mogą być na was skargi za zakłócanie spokoju. Nie wszyscy są w stanie tolerować odgłosów suszarek lub szczekania psów.
Musicie rozważyć rozmiar lokalu i odpowiedzieć sobie na pytanie czy będziecie go prowadzić sami, czy po jakimś czasie będziecie chcieli zatrudnić kogoś do pomocy. To wiąże się z tym, ile w lokalu pomieści się stanowisk pracy. Musicie mieć koniecznie miejsce na stanowisko dla małych i dużych psów oraz na wannę.
Sam wystrój salonu powinien spełniać dwa punkty. Musi być urządzony tak, aby poruszanie się po nim było łatwe oraz powinien być przyjemny dla oka. Ten drugi punkt będzie ważny dla klientów. Z pewnością lepsze wrażenie zrobi miejsce z przyjemnymi kolorami na ścianach, zdjęciami psów, ładną wystawą kosmetyków i naczyniem z przysmakami dla czworonożnych klientów. Wy sami musicie także prezentować schludny i świeży wygląd. Niedopuszczalny jest rozciągnięty dres, brudne paznokcie i skrzywiona mina. I nie ważne jest to, że właśnie jesteście po paru ciężkich godzinach pracy. Nie możecie okazać zmęczenia czy irytacji, ponieważ klient może poczuć się urażony i nawet jeśli będzie zadowolony z efektu pracy to może już nie wrócić.
Kolejnym istotnym punktem jest reklama. Najlepszą formą reklamy są ulotki, które można zostawać, np. w sklepach zoologicznych czy w lecznicach. Można dać ogłoszenie do lokalnej prasy. I oczywiście strona internetowa na której zamieścicie zdjęcia i opis usług wraz z cennikiem. Zainwestujcie także w wizytówki. Nie wiadomo kiedy mogą się przydać, a wygląda to bardziej profesjonalnie, niż zapisywanie komuś adresu na kartce papieru.
Zanim zakupicie sprzęt do salonu przejrzyjcie oferty różnych producentów. Poszukajcie także opinii w Internecie. Jeżeli już zdecydujecie się na zakup sprzętu to nie bójcie się pytać o rabat. Możecie także poszukać różnych ogłoszeń w Internecie lub gazecie o sprzedaży sprzętu. Może wam się trafić całkiem dobra, np. wanna za dużo niższą cenę. Jednak takie przedmioty jak nożyczki, szczotki, grzebienie, trymery i maszynki najlepiej zakupić nowe. Przy dobrej pielęgnacji posłużą wam dobrych kilka lat.
Musicie ustalić cennik. W cenniku uwzględnijcie wielkość psa oraz typ jego sierści. Musicie dać sobie przedział, np. pomiędzy 80 zł a 110 za średniego psa. W zależności od tego w jakim stanie przyjdzie. Zainwestujecie w komputer lub w notes. Przy pierwszej wizycie nowego klienta zapiszcie wszystkie niezbędne dane takie jak: nr telefonu właściciela, rasę, rodzaj sierści, uczulenia, przebyte choroby oraz zróbcie krótka notatkę o zachowaniu psa. To wam zaoszczędzi mnóstwo czasu podczas następnych wizyt i nie będziecie musieli się zastanawiać czy pies jest grzeczny czy nie.
Dobrym pomysłem jest także rozdawanie firmowych kartek z informacją przypominającej o następnej wizycie. Odradzam bawienie się w początkowym okresie prowadzenia salonu w okazyjnie niskie ceny. Ponieważ, gdy po jakimś czasie poniesiecie ceny, klienci mogą poczuć się oszukani i zdecydują się poszukać innego salonu. Bądźcie ostrożni także z promocjami typu co dziewiąta wizyta gratis, ponieważ jest szansa, że trafi wam się podczas akurat tej wizyty wyjątkowo brudny pies.
Jeżeli macie wystarczająco dużo miejsca to zainwestujcie w mini sklepi. Zakupcie kosmetyki oraz ubranka. Klienci uwielbiają stosować te same produkty co ich groomer. To może dać wam dodatkowy dochód podczas, tzw. martwego sezonu.
Aby salon odniósł sukces musicie przewidywać wiele rzeczy, ciągle go udoskonalać i pracować z całych sił, aby wyrobić sobie pozycje na rynku. Jeśli będziecie się starać, to macie pewność, że wieść szybko się rozniesie pocztą pantoflowa. A wasz salon stanie się dobrze znany i polecanym miejscem wśród klientów.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.