Każdy autor strony internetowej pragnie uczynić z niej perełkę przyciągającą oglądalność i najczęściej generującą sprzedaż. Aby osiągnąć solidne rezultaty od każdego webmastera wymagane jest pozycjonowanie, które rozumie się jako pozyskiwanie wartościowych linków najlepiej w masowej skali.

 

Czym w ogóle jest pozycjonowanie?

 

pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie drogą do sukcesu

Każda strona odpowiada pewnej ścisłej tematyce. Sieć kocha takie działalności. Algorytmy wyszukiwarek nauczyły się analizować całe struktury serwisów, ich meta dane w celu zbadania jak witryna radzi sobie z prezentacją wpisów, funkcjonalnością, zdobywaniem linków. SEO przekłada się zatem na wzrost pozycji Twojej twórczości wirtualnej w rankingach wyszukiwania. Cała zabawa w tym, żeby znaleźć się w TOP 10, ponieważ większość internautów z czystego lenistwa nie szuka dalej niż w tej właśnie pierwszej dziesiątce.

 

No dobrze, ale skąd pozyskiwać linki?

 

Dzisiaj największą popularnością cieszą się strony typu presell pages, na których publikuje się krótkie tematyczne artykuły związane w wartościowy sposób z promowanym portalem. W wartościowych presell pages można umieścić tylko jeden odnośnik. Publiczne katalogi artykułów nie wytrzymują często presji napływu nowych treści w masowej skali i zamykają swoją działalność lub kończą po prostu jako zwykły spam. W tym zakresie powstaje mnóstwo prywatnych, zamkniętych stron tego typu, które przyjmują wpisy odpłatnie lub na zasadzie wymiany innych korzyści tj. linki, reklama.

 

Czy za pozycjonowanie się płaci?

 

I tak i nie. Można pisać artykuły tematyczne, uprawiać dziennikarstwo obywatelskie i na własną rękę dodawać opisy strony do katalogów, powyżej opisanych presell pages, próbować rozwijać procesy optymalizacji. Sprawa jest oczywiście czasochłonna, trudna i często monotonna, a efekty widać dopiero po pewnym czasie.

 

Do czego to wszystko prowadzi?

 

Strona wysoko w wynikach wyszukiwania jest w stanie generować sprzedaż, oglądalność i ostatecznie zarabiać, czy to na klientach czy w systemach wymiany linków. Ta ostatnia działalność jest jednak groźna ze względu na przepisy najpopularniejszej wyszukiwarki Google. Kieruj się logiką w prezentowanym procesie pozycjonowania serwisu. Czasami mniej linków z bardzo dobrych, powiązanych tematycznie z Twoją działalnością portali, działa więcej niż masowa skala pozyskiwania odnośników.

 

Nie da się powiedzieć co zawsze działa w branży seo

 

Reguły pozycjonowania są sztuką. Nie da się ocenić co działa tak naprawdę ze stu procentowym prawdopodobieństwem. Trzeba mieć na uwadze stałą obserwację wyników. W artykułach na stronie nie zapomnij uwzględnić słów kluczowych. Dzięki temu też zyskujesz konkretny wynik.

 

Na zakończenie

 

Pozycjonowanie, zdobywanie linków i ostatecznie zarabianie na stronach www to sztuka, proces ukierunkowany na cierpliwość. Trzeba po prostu kochać internet, rozumieć jego założenia, aby móc wykonywać prace optymalizacyjne. Nic w tej dziedzinie łatwo nie przychodzi, ale warto się starać, ponieważ osiągnięty raz sukces staje się długoterminowym czynnikiem wzrostu finansowego.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.