Każdy autor strony internetowej pragnie uczynić z niej perełkę przyciągającą oglądalność i najczęściej generującą sprzedaż. Aby osiągnąć solidne rezultaty od każdego webmastera wymagane jest pozycjonowanie, które rozumie się jako pozyskiwanie wartościowych linków najlepiej w masowej skali.
Czym w ogóle jest pozycjonowanie?
Każda strona odpowiada pewnej ścisłej tematyce. Sieć kocha takie działalności. Algorytmy wyszukiwarek nauczyły się analizować całe struktury serwisów, ich meta dane w celu zbadania jak witryna radzi sobie z prezentacją wpisów, funkcjonalnością, zdobywaniem linków. SEO przekłada się zatem na wzrost pozycji Twojej twórczości wirtualnej w rankingach wyszukiwania. Cała zabawa w tym, żeby znaleźć się w TOP 10, ponieważ większość internautów z czystego lenistwa nie szuka dalej niż w tej właśnie pierwszej dziesiątce.
No dobrze, ale skąd pozyskiwać linki?
Dzisiaj największą popularnością cieszą się strony typu presell pages, na których publikuje się krótkie tematyczne artykuły związane w wartościowy sposób z promowanym portalem. W wartościowych presell pages można umieścić tylko jeden odnośnik. Publiczne katalogi artykułów nie wytrzymują często presji napływu nowych treści w masowej skali i zamykają swoją działalność lub kończą po prostu jako zwykły spam. W tym zakresie powstaje mnóstwo prywatnych, zamkniętych stron tego typu, które przyjmują wpisy odpłatnie lub na zasadzie wymiany innych korzyści tj. linki, reklama.
Czy za pozycjonowanie się płaci?
I tak i nie. Można pisać artykuły tematyczne, uprawiać dziennikarstwo obywatelskie i na własną rękę dodawać opisy strony do katalogów, powyżej opisanych presell pages, próbować rozwijać procesy optymalizacji. Sprawa jest oczywiście czasochłonna, trudna i często monotonna, a efekty widać dopiero po pewnym czasie.
Do czego to wszystko prowadzi?
Strona wysoko w wynikach wyszukiwania jest w stanie generować sprzedaż, oglądalność i ostatecznie zarabiać, czy to na klientach czy w systemach wymiany linków. Ta ostatnia działalność jest jednak groźna ze względu na przepisy najpopularniejszej wyszukiwarki Google. Kieruj się logiką w prezentowanym procesie pozycjonowania serwisu. Czasami mniej linków z bardzo dobrych, powiązanych tematycznie z Twoją działalnością portali, działa więcej niż masowa skala pozyskiwania odnośników.
Nie da się powiedzieć co zawsze działa w branży seo
Reguły pozycjonowania są sztuką. Nie da się ocenić co działa tak naprawdę ze stu procentowym prawdopodobieństwem. Trzeba mieć na uwadze stałą obserwację wyników. W artykułach na stronie nie zapomnij uwzględnić słów kluczowych. Dzięki temu też zyskujesz konkretny wynik.
Na zakończenie
Pozycjonowanie, zdobywanie linków i ostatecznie zarabianie na stronach www to sztuka, proces ukierunkowany na cierpliwość. Trzeba po prostu kochać internet, rozumieć jego założenia, aby móc wykonywać prace optymalizacyjne. Nic w tej dziedzinie łatwo nie przychodzi, ale warto się starać, ponieważ osiągnięty raz sukces staje się długoterminowym czynnikiem wzrostu finansowego.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.