Masz firmę, ale nie zawsze wiesz co się aktualnie w niej dzieje oraz kto za co odpowiada. Najwyższy czas, aby zainteresowały cię systemy CRM. Dzięki nim w jednym miejscu zgromadzisz wiedzę na temat kontaktów, produktów, konkurencji, pracowników oraz projektów zrealizowanych i w trakcie realizacji. Oprócz gromadzenia danych mierzalnych, będziesz mógł także sprawdzać dane niestrukturalne, takie jak luźne opinie o kontrahentach i teksty związane z ich oczekiwaniami. Często właśnie o powodzeniu jakiegoś przedsięwzięcia decydują nieformalne informacje, które luźno gromadzimy.
Systemy CRM to systemy, które pomagają pracownikom i pracodawcy usprawnić obsługę Klienta. Znajomość potrzeb i wymagań konsumentów pozwoli firmie opracować strategię działania w przyszłości, określić tendencje panujące na rynku oraz działania konkurencji. Dzięki wprowadzeniu narzędzi CRM usprawni się zarządzanie pracą zespołu i zwiększy wydajność pracowników. Poprzez gromadzenie wiedzy w systemie każdy członek zespołu jest w stanie obsłużyć Klienta, mając wgląd w historię zdarzeń. Dzięki mechanizmowi replikacji zbierane informacje są wymieniane między działami oraz oddziałami firmy, docierając także do osób będących w delegacjach czy podróżach firmowych. W efekcie każdy pracownik ma równy dostęp do wszystkich informacji i szczegółów dotyczących każdego Klienta zapisanego w bazie danych.
Istota systemu CRM to szybki dostęp do uporządkowanych informacji o Klientach. Wystarczy wpisać słowo kojarzące się z Klientem lub sprawą: nazwę firmy czy nazwisko pracownika, aby dotrzeć do danych teleadresowych, personalnych oraz historii kontaktów i danych osób administrujących konkretnym wydarzeniem. Sprawdzimy przebieg negocjacji, zamówienia, faktury, ustalenia, umowy oraz terminy spotkań czy rozmów telefonicznych. Im więcej mamy szczegółów, tym jesteśmy w stanie zapewnić klientowi lepszą jakość obsługi. Oprócz tego systemy CRM wpływają na lepsze samopoczucie Klienta – ma on świadomość, że o nim pamiętamy i jego sprawy są dla nas najważniejsze.
Systemy do zarządzania kontaktami z firmami (CRM) pozwalają kontrolować wszystkie procesy, koordynować zbieranie informacji o rynku oraz poprawiać przepływ informacji wewnątrz firmy. Dzięki temu możliwe jest sprawne prowadzenie spraw handlowych, działań marketingowych oraz sprzedażowych. Pracodawcy w każdej chwili mogą kontrolować stopień realizacji projektów oraz sprawdzać operatorów zadań.
Nowoczesne systemy CRM dają łatwy dostęp do historii kontaktów, ofert i spotkań. Każdemu pracownikowi zapewniają samodzielną edycję informacji i dopisywanie zdarzeń zgrupowanych wokół ich Klientów. Tak kompleksowe i wygodne systemy powinny być używane w każdej firmie, wspomagając pracę działów firmy i koordynowanie jakości obsługi Klienta. Inwestując nieduże pieniądze można znacznie usprawnić pracę całej firmy, sprawnie obsługując wieloetapowe kampanie marketingowe, windykacyjne czy serwisowe.
O autorze
Od 1999 mam związek ze światem internetu oraz tworzenia i promowania stron internetowych. Po pracy zajmuje się pisaniem i publikowaniem poradników dotyczących szeroko rozumianego SEO, e-commerce itp.UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.