Po każdym zakupie klient nabywający w firmie towary, przedmioty, rzeczy lub usługi, powinien otrzymać potwierdzenie transakcji. Takim potwierdzeniem może być np. paragon lub faktura. Właśnie z tego wynika fakt, ze nawet przy kupnie jakieś drobnej rzeczy w sklepie spożywczym lub kiosku osiedlowym otrzymujemy kawałek papieru z opisem tego co i za ile nabyliśmy.
Zazwyczaj większośc ludzi paragonów nie bierze ze sobą, co powoduje, że przy kasach powstaje pewien bałagan. Z tego powodu często kładzie się w ich okolicy pojemnik na paragony. Jednak nie każdy klient z tego korzysta, a nawet jeśli, to szybko się on zapełnia.
Inaczej jest z fakturami. Osoby, które ich ptorzebują zazwyczaj pamiętają o nich, bo są potrzebne do późniejszych rozliczeń. Czasami są wypisywane ręcznie, ale zazwyczaj generują je programy księgowe, bo to po prostu wygodniejsze. Oczywiście można fakturę generować ręcznie, ale to trwa dłużej. Lepiej, zgodnie z zasadami, jakie dyktują procedury ERP lepiej wszystko ułatwiać, niż utrudniać.
Wracając do paragonów. Największy problem z nimi polega na fakcie, że czasem użyty do ich drukowania tusz jest dość słaby i szybko blaknie, przez co paragon staje się nieczytelny. Stanowi to tym większy problem, że czasami paragon omże być podstawą do reklamacji.
O autorze
Czasem piszę, czasem czytam, hobbystycznie promuję darmowe programy. W zasadzie co tu więcej pisać?UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.