Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić planując przeprowadzenie kampanii reklamowej jest:
1. Grupa docelowa
Zbadanie i wybranie naszej grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć i która może stać się potencjalnymi klientami.
Bez tej informacji nasze działania marketingowe mogą nie przynosić oczekiwanych efektów, wydatki na reklamę mogą być niewspółmierne do osiąganych korzyści. Przeprowadzanie kampanii reklamowej bez dobrze zdefiniowane grupy docelowej można łatwo porównać do chodzenia po omacku. Jeśli jesteśmy stosunkowo nową firmą wchodzącą na dany rynek, takie badanie możemy przeprowadzić sami lub jeśli budżet nam na to pozwala, zlecić agencji zajmującej się badaniami marketingowymi.
W momencie, gdy działamy już na rynku od dłuższego czasu większość z nas może z doświadczenia przewidywać gdzie najczęściej można szukać naszych klientów. Takie informacje możemy zdobywać min. przez umieszczanie ankiet na naszej witrynie www, na losowym wywiadzie telefonicznym lub ankietowym klientów którzy zrobili u nasz zakup.
Z takiego badania możemy dowiedzieć sie nie tylko jak trafili oni do naszej firmy, ale również zbadać poziom zadowolenia z obsługi i jakości produktów czy usług przez nas oferowanych.
2. Czwarta władza, czyli które media wybrać do kampanii reklamowej?
Gdy już wiemy jak wygląda nasza grupa docelowa możemy przystąpić do planowania kampanii reklamowej i zacząć wybierać nośniki reklamowe.
Z badania przeprowadzanego przez Ingrupe, które obrazuje poniższy wykres można zauważyć, że zdecydowanie na pierwszym miejscu nasi respondenci wskazują reklamę w Internecie, jako najbardziej skuteczną (33%). Na drugim miejscu, jest podawana reklama pocztą pantoflową (24%). Zawiera się w niej zarówno marketing szeptany oraz reklama w mediach społecznościowych. Widzimy zatem, że dobra obsługa klienta i polecenia znajomych to gałąź reklamy, o której powinniśmy zawsze pamiętać.
Analizując powyższe zestawienie, można by stwierdzić, że najlepiej jest poświęcić się całkowicie reklamie w Internecie. Jednak to wyniki badań naszej grupy docelowej powinny nam przybliżyć profil klienta i formę reklamy, przez którą w najskuteczniejszy sposób do niego dotrzemy.
Jeśli naszym docelowym klientem są ludzie młodzi, to Internet za pomocą kampanii SEO i SEM będzie najlepszy, ale jednak gdy nastawiamy się na ludzi starszych, to inwestując większe środki w kampanie internetową dużego efektu nie osiągniemy, bo jak wiadomo w naszym kraju nie korzystają oni stale z Internetu. Najlepszym więc rozwiązaniem, myśląc o rozwoju naszej działalności i promowaniu naszych produktów i usług, jest jednocześnie skorzystać z kilku nośników reklamowych na raz , bo nigdy do końca nie możemy być pewni, który nośnik reklamowy przyniesie nam najbardziej dochodowych klientów. Poza tym, tylko zintegrowane i dobrze zaplanowane kampanie medialne mogą przynieść nam skuteczny efekt i zwrot zainwestowanych środków.
Wiecej na www.ingrupe.com
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.