Marzeniem każdego speca od promocji jest stworzenie takiej reklamy, która ludzie sami będą chcieli oglądać. W praktyce nie jest to nierealne – wystarczy dobry pomysł na grę flash. Gry reklamowe wykonane w tej technologii cieszą się dużym zainteresowaniem, a internauci potrafią grać w nie godzinami, bardzo często nie tylko oglądając przy tym logo sponsora, ale także poznając zalety produktu.
Wystarczy stworzyć odpowiednią grę. Samo wykonanie flasha z reguły zajmuje co najwyżej kilka dni, ale żeby osiągnąć sukces trzeba mieć dobry, przemyślany i dopracowany pomysł. Na przykład jeżeli sprzedajemy owoce, możemy obsadzić gracza w pozycji barmana miksującego na czas wieloskładnikowe koktajle owocowe dla zombie.
Taka gra flash powinna nie tylko dobrze przekazać informacje o zaletach produktu (są zdrowe), ale także nawiązywać do aktualnych trendów (ostatnio zombie i wampiry stały się jednymi z popularniejszych bohaterów popkultury). Ważne jest to, żeby w procesie tworzenia gry flash zadbać nie tylko o odpowiedni scenariusz, ale też o szatę graficzną , która będzie korespondować z naszą marką i będzie atrakcyjna dla użytkowników.
Oczywiście tworzenie gier flash nie jest nowym wynalazkiem. To cześć szerszego trendu w marketingu, który nazywany jest advergamingiem. Advergaming, czyli tworzenie gier reklamowych został wymyślony jeszcze przed era technologii flash. Ale to właśnie flash, a ostatnio także Facebook obniżyły koszty przygotowania gier reklamowych i przyspieszyły ich promocje.
Jak grzyby po deszczu powstają serwisy zbierające gry flash – w tym także te reklamowe. Możemy zamieścić naszą advergame w jednym z nich lub skorzystać z możliwości promocji w mediach społecznościowych albo na forach internetowych, najczęściej gry nie potrzebują żadnej większej promocji, by użytkownicy szukają ich sami.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.