Handel w sieci jest usługą, która rozwija się bardzo dynamicznie już prawie od kilkunastu lat. Wiele milionów zadowolonych potwierdza tę tezę i dokonuje coraz częściej zakupów przez internet i za większą gotówkę. Stale rośnie też liczba nowych klientów. Przybywają głównie ci, którzy do tej pory mieli jakiekolwiek obawy przed dokonywaniem zakupów online.

Na obecnym poziomie rozwoju elektronicznego są już przekonani o pełnym bezpieczeństwie tej metody. Przestarzałe sklepy, którym zdarzały się wpadki zainwestowały we wdrożenie e-commerce i tym samym zwiększyło zyski dzięki większej ilości nowych klientów. Obecne systemy są praktycznie w pełni zautomatyzowane i sprawują kontrolę nad takimi elementami sklepu jak transakcje pomiędzy firmą, a klientem, wysyłka zamówionego towaru, wszelkie kwestie w sprawach rozwiązywania sporów, czyli reklamacje i tym podobne. Nowoczesne systemy znacznie odbiegają sposobem budowy od swoich starszych poprzedników. Dzisiejsza technologia pozwoliła stworzyć zaawansowane aplikacje, które wykorzystywane są na poziomach sprzedażowych, transakcyjnych, handlowych i usługowych sklepu.

Dzięki zaletom, które są oczywiste dla posiadacza sklepu internetowego, klient również otrzymuje produkt niemal podany na tacy. Uproszczona obsługa sklepu i okrojona jedynie do niezbędnych poleceń, zachęca do robienia częstych zakupów. Dużym błędem początkujących firm jest niepotrzebne nagromadzenie poleceń, zabezpieczeń, które sprawiają klientom trudności w poruszaniu się po stronie i kupieniu danego produktu. Każde przedsiębiorstwo, która planuje wdrożenie e-commerce przy pomocy specjalistycznej firmy, ma zagwarantowane indywidualne podejście i dostosowane systemu do jego profilu.

Proces instalacji oprogramowania poparty jest badaniami rynku na klientach, którzy robią zakupy w danym segmencie produktów. Otrzymujemy także aktualizacje, które są niezbędne ze względu na szybko zmieniający się rynek. Najczęstszymi elementami, które decydują o sukcesie firmy zajmującej się handlem internetowym zawierają się w czterech obszarach. Pierwszym z nich jest strefa usera. To tu klient odbiera wzrokowo szatę graficzną portalu, jego funkcjonalność, przejrzystość nawigacji, widok koszyka i opis produktu. Z punktu widzenia administratora ważny jest kolejny obszar czyli panel administracyjny, gdzie znajdują się aplikacje zarządzające modułami sklepu. Dwa ostatnie etapy to rozwój technologiczny, czyli gwarancja niezawodności systemu oraz marketing internetowy. Wdrożenie e-commerce wiąże się również z e-consultingiem, czyli doradztwem w zakresie rozwiązań internetowych, ale o tym mówi osobny artykuł.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika