Po zimie powinniśmy zadbać nie tylko o lakier, ale również o felgi, silnik i podwozie.

Kiedy wreszcie zniknie śnieg oraz błoto pośniegowe zmieszane z solą drogową powinniśmy zająć się czyszczeniem podwozia, nie musimy rzecz jasna robić tego osobiście, możemy zainwestować i zlecić fachowcom:-) Poza tym bez podnośnika nie ma możliwości dokładnego oczyszczenia zakamarków, a myjnie automatyczne, które mają funkcję płukania podwozia nie są zbyt skuteczne..

Nie lekceważmy tego ponieważ powinniśmy pamiętać, że dla nowych modeli samochodów wyczyszczenie podwozia z soli jest naprawdę ważne, z prostego powodu – producenci oszczędzają na tym czego na pierwszy rzut oka nie widać, np. zabezpieczeniach auta od spodu. Znalezienie ręcznej myjni z podnośnikiem, w której będzie możliwe profesjonalne mycie podwozia nie jest trudne..Koszt usługi waha się od 40 zł do 80 zł.

Ważne jest także wyczyszczenie i osuszenie wnętrza auta. Najczęstszym objawem zawilgocenia wnętrza jest zbyt duże parowanie szyb i charakterystyczny zapach stęchlizny, po tym gdy nagrzejemy samochód. Na szczęście sposobów na usunięcie wilgoci jest klika, sprawdzonych gazet po dywanikami, żwirek dla kota, a także osuszacze, które można nabyć w marketach budowlanych. Możemy również mocno nagrzać samochód w czasie podróży, a później dobrze wywietrzyć.

 

Jeżeli chodzi o czyszczenie samochodu gdy pasażerami bywają zwierzęta, wiadomo, że jest to znacznie trudniejsze i zwyczajne odkurzanie może nie wystarczyć, a by usunąć sierść. Kurz zbierający się w szparach również nie należy do najłatwiejszych do usunięcia. Sierści możemy pozbyć się stosując taśmę przylepną, a do czyszczenia szczelin skuteczny okaże się pędzel , nić, szczoteczka do zębów.

 

Jak czyścić felgi aluminiowe? Możemy srodze się rozczarować jeżeli użyliśmy zwykłego szamponu, kłopotliwy jest osad z klocków hamulcowych, który jest trudno usunąć nawet szczotką. Możemy zaopatrzyć się jednak w specjalne środki do mycia felg, ale pamiętajmy aby działać zgodnie z instrukcją ponieważ agresywne środki pozostawione zbyt długo na feldze mogą ją uszkodzić, poza tym zanim ich użyjemy trzeba poczekać, aż obręcze wystygną. Możemy użyć kwaśnego koncentratu, który przeznaczony jest do usuwania uporczywych osadów, z pewnością skuteczny ale też bardziej żrący. Drugim środkiem jest preparat do mycia felg o neutralnym odczynie, który jest słabszy jednak bezpieczniejszy.

Same felgi to jednak nie wszystko. Po zimie czas na wymianę ogumienia. Temperatura i warunki są już odpowiednie do tego aby założyć letnie opony.

Co z lakierem, spolerować czy może woskować? Jeżeli nie macie Państwo zbyt dużego doświadczenia w tej dziedzinie lepiej uważać.. i użyć środków amatorskich. Kosmetyki trzeba dobierać do stanu lakieru, nie stosujmy politur, które mają właściwości ścierne do konserwacji nowego samochodu..Poza tym profesjonalne pasty, mają lepsze właściwości ścierne, a co za tym idzie łatwiej możemy niechcący zniszczyć nadwozie. W związku z tym jeżeli lakier naszego auta jest dobrze utrzymany, wystarczy użyć wosku. Pamiętajmy, że zdecydowanie lepszy efekt wizualny czyli żywszy kolor i połysk, uzyskamy jeżeli użyjemy środków na bazie wosków naturalnych, z drugiej zaś strony nałożenie ich jest pracochłonne. Dużo łatwiej jest użyć wosków syntetycznych w płynie, takie środki nie brudzą uszczelek oraz dłużej się utrzymują.

Zanim zdecydujemy się na polerowanie i woskowanie powinniśmy wcześniej odpowiednio przygotować powierzchnię lakieru. Najpierw należy oczyścić i umyć dokładnie karoserię, ponieważ jeżeli pozostawimy zabrudzenia mogą one porysować lakier. Kolejna rzecz o której trzeba pamiętać – nie wolno woskować samochodów w zbyt niskich temperaturach oraz w zbyt ostrym słońcu. Zdarzają się wyjątki, np. użycie niektórych wosków w płynie, które można nakładać także w takich warunkach. Jak uzyskać naprawdę dobre efekty w renowacji lakieru? Odpowiedź jest prosta i krótka – poprzez spolerowanie mechaniczne. Jednak radziłabym nie „bawić się” w to jeśli nie mamy doświadczenia, profesjonalne, wysokoobrotowe polerki jeżeli znajdą się w niezbyt wprawnych rękach mogą narobić bardzo dużo szkód np. przegrzać lakier, a nawet wytrzeć go do podkładu. Dla osób, które nigdy tego nie robiły będą odpowiednie amatorskie polerki mimośrodkowe.

Jak poradzić sobie z myciem silnika? Spore wyzwanie prawda? Dlatego lepiej to poważne zadanie powierzyć profesjonalistom. Jeżeli jednak natchnienie, pasja lub testosteron pchają nas do tego, aby zająć się tym osobiście zarezerwujmy więcej czasu, silnik powinien ostygnąć, powinniśmy zabezpieczyć wszelkie instalacje elektryczne, alternator i inne delikatne oraz wrażliwe na wilgoć elementy. Nie można polewać wodą rozgrzanego kolektora wydechowego, turbosprężarki i katalizatora ponieważ mogą popękać, a do czyszczenia jednostek zabrudzonych olejem najlepiej użyć specjalnych preparatów.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.