Od jakiegoś czasu media zagościły na stałe w naszych domach. Obecnie nasze życie jest bardzo ściśle z nimi powiązane. Codziennie kupujemy gazety, oglądamy telewizję, czy nawet wychodzimy na spacer. Niemal wszędzie, gdzie się tylko znajdujemy towarzyszy nam reklama. Jest ona tak powszechna, że czasami nawet jej nie zauważamy.

Wszechobecna fala obrazów – w reklamach, w telewizji, w gazetach, czy w filmach – zalewa nas do tego stopnia, że coraz rzadziej korzystamy z możliwości naszej fantazji. Sceny i sytuacje przedstawione przez fachowców od reklamy szybko i łatwo docierają do naszej świadomości. Ostra walka konkurencyjna w tej sferze toczy się nie tylko przy pomocy reklam – wielkie firmy dawno już odkryły wartość dobrego, spójnego obrazu marki w oczach klienta, obrazu przekładającego się na wymierny zysk. Młodzi i niedoświadczeni inwestorzy zakładając własną firmę czasem snują barwne wizje, że otworzą nową firmę, lub będą prowadzić już istniejącą, że dynamicznie wejdą na rynek z nowym produktem (który szybko się sprzeda) a konsumenci uznają ich produkt za świetny. Tymczasem pomimo dobrej jakości, produkt sprzedaje się słabo.

Czemu wizerunek firmy odgrywa tak ważną rolę w odniesieniu sukcesu? By firma mogła zaistnieć na rynku pomimo istniejącej już konkurencji, należy podjąć pewne działania. Analiza rynku dostarcza już pewnych informacji. Dzięki niej zauważamy, że jedne firmy są profesjonalne i nowoczesne, a inne – nie. Praca nad tworzeniem wizerunku firmy, to nic innego, jak planowe, ciągłe wysiłki mające na celu stworzenie i utrzymanie wzajemnego zrozumienia między daną organizacją a społeczeństwem. Tworzenie wizerunku firmy, to budowanie i promowanie dobrych stosunków między przedsiębiorstwem i różnymi uczestnikami środowiska zewnętrznego oraz zabieganie o korzystną ocenę ze strony mediów.

Przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na utratę pieniędzy – nawet dużych, lecz nie powinno utracić reputacji. (W. Bufet).

Wizerunek organizacji ma ogromne znaczenie dla powodzenia podjętych działań niezależnie od ich charakteru. Utrata dobrej reputacji może i najczęściej prowadzi do poważnych problemów firmy, również wówczas, kiedy sposób jej funkcjonowania nie daje podstaw do złych opinii. Ujawnienie działania w złej wierze czy próba ukrycia prawdy niekorzystnej dla organizacji, a zatem wprowadzenie w błąd opinii publicznej może mieć dotkliwe konsekwencje. Częstą przyczyną kłopotów wynikających z niefortunnego pomówienia, trudnego do zdementowania jest nieporozumienie wynikające z braku profesjonalizmu, niestaranności etc. pracowników instytucji zajmujących się informowaniem opinii publicznej. Dzięki Public relations które zajmuje się wizerunkiem organizacji i jej ochroną w kontaktach z szeroko rozumianym otoczeniem firmy można przeciwdziałać takim sytuacjom. Kiedy negatywna opinia, staje się powszechna, nie mając co prawda odzwierciedlenia w faktach, inteligentny menedżer, powinien zasięgnąć wiedzy specjalisty od Public Relations, który nie tylko będzie przekonany o swojej kompetencji ale rzeczywiście podejmie działania by zażegnać zaistniały kryzys.

Czy na pewno potrzebuję strony internetowej?

PP DESIGN STUDIO - Paweł PilchKlienci często zadają sobie pytanie czy reklama w Internecie jest dobrym rozwiązaniem, czy może lepiej reklamować się w gazecie lub radiu. Otóż reklama w Internecie jest tańsza i posiada bardzo ważną zaletę – występuje w sposób ciągły, nie przemija. Raz stworzona strona internetowa nie znika po tygodniu czy miesiącu od momentu publikacji. Stronę internetową można modyfikować, np. zmieniać treść, zdjęcia, można również w przyszłości ją rozbudować. Jeżeli wizerunek i rozwój firmy są ważnym elementem strategii prowadzenia biznesu, to odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna. Estetyczna i poprawnie wykonana strona jest niezbędna. Globalna sieć jest bardzo dynamicznie rozwijającym się medium. Coraz więcej spraw załatwiamy przy pomocy komputera. Jakość i estetyka strony w bardzo dużym stopniu przekłada się na ogólny wizerunek firmy, produktu lub usługi. Strona internetowa to pierwszy punkt kontaktu, najlepsze i najszybsze źródło informacji o Twojej firmie. Obecność w internecie to podstawowy warunek prowadzenia dobrego biznesu w erze informacyjnej. Firma PP DESIGN STUDIO proponuje profesjonalne tworzenie stron internetowych, które spełnią oczekiwania każdego klienta co do wyglądu i funkcjonalności zgodnej z jej przeznaczeniem. Nasze strony www charakteryzuje starannie dobrana grafika, łatwa nawigacja i intuicyjny sposób poruszania się po stronie. Wykonane przez nas strony internetowe przyczynią się z pewnością do pozytywnego wizerunku każdej firmy, poszerzą rynek jej zbytu, obniżą koszty obsługi klienta, a przede wszystkim stworzą nowe możliwości komunikacji z klientem.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika