Współczesne bajki nie są tym, czym bajki były kiedyś. Z takim zdaniem spotykamy się bardzo często. Na ile jest ono uprawnione? Czy to prawda, że kiedyś historie produkowane dla dzieci stanowiły inną jakość? Z całą pewnością tak, ponieważ twórcy mieli inne priorytety, a zarabianie pieniędzy nie było jedynym kryterium wypuszczania danego produktu na rynek. W tej chwili bajkę traktuje się jedynie jako kolejny produkt, który powinien przynieść zysk. Takie podejście niestety powoduje znaczną utratę jakości tworzonych bajek.
Nasze czasy obfitują w takie bogactwo i różnorodność treści, że czasem naprawdę trudno opędzić się przez wrażeniem, że wszystko jest jedynie odtwarzaniem w kółko tego samego nagrania, tyle, że coraz szybciej, mocniej i głośniej. Oczywiście jest coś w starym twierdzeniu, że dawno wszystko już zostało napisane i powiedziane. W znacznym stopniu jest to prawda, choć oczywiście nie w s tu procentach.
Tak, czy inaczej współczesne bajki dla dzieci różnią się od tych, na których wychowywało się nasze pokolenie, czy pokolenia naszych przodków. Pamiętać należy, że nowe treści, które przebijają się w scenariuszach do kolejnych bajek mogą być oczywiście szkodliwe, jednak niekoniecznie. Wynika to z prostej zależności opisującej nasze nieufne podejście do rzeczy nowych i niepewnych. Nie da się ukryć jednak, że już sam sposób prezentowania treści w nowoczesnych kreskówkach niekiedy pozostawia wiele do życzenia stawiając na „jak” w miejsce „co” – a więc na to jak przedstawić daną treści, a nie jaką w ogóle treść przedstawiać. Otrzymujemy w ten sposób puste i nic nie wnoszące historyjki wypełnione tonami kolorów i szybkiej akcji. Niestety nie takich bajek chcemy dla naszych dzieci. Są też przedstawiciele bardziej stonowani i przemyślani. W tym przypadku otrzymujemy ciekawe historie wypełnione interesującą treścią.
O autorze
Mam 26 lat, uczęszczam do wyższej szkoły dziennikarskiej w Lublinie. Interesuję się wszystkim po trochu :)UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.