Nie ulega wątpliwości, że strony e-commerce cechuje pewna specyficzna budowa, której projektanci starają się raczej sztywno trzymać. Nie jest to także działaniem nieuzasadnionym, gdyż z punktu widzenia klienta układ ten jest najkorzystniejszym oraz najwydajniejszym jeżeli chodzi o orientację potencjalnego klienta w serwisie, a także podejmowane przez niego działania. Budowa takiego serwisu zajmuje z pewnością wiele godzin, jednak jak widać po prognozach na koniec roku 2012 – bardzo opłacalnym, gdyż polski rynek e-commerce wciąż nabiera na wartości!

Witryna sklepu e-commerce (którym w tym przypadku będą księgarnie internetowe) posiada charakterystyczną budowę, znaną każdemu webmasterowi. Witryna taka złożona jest głównie z 3 części: nagłówka strony, części prezentacyjnej oraz stopki sklepu. Na tym oczywiście podobieństwa się nie kończą, a wszystkie opisane zostaną z punktu widoku stron głównych poszczególnych serwisów.

Nagłówek witryny księgarni internetowej

Nagłówek, jaki prezentuje księgarnia internetowa nie jest żadną skomplikowaną konstrukcją pod względem kodu. Większość serwisów preferuje proste, statyczne nagłówki, w których zawsze znajdziemy logo serwisu, opcjonalnie zdjęcie w tle (lub zapowiedź nowości prezentowana jako tło), a zgodnie z przyjętymi zasadami projektowania – detale dotyczące naszego koszyka w prawej, górnej części nagłówka. W nagłówku najczęściej znajduje się także wyszukiwarka produktów, i to właśnie ona zajmuje centralną część tej części witryny internetowej księgarni.

Część prezentacyjna

Wchodząc na jakąkolwiek stronę księgarni internetowej, która jest jedną z największych w naszym kraju, zaobserwować możemy tendencję do prezentowania najnowszych produktów na stronie głównej. Nowości z poszczególnych działów są także wyświetlane w danych kategoriach, jednak strona główna, i jej część prezentacyjna, praktycznie w całości poświęcone są nowościom znajdującym się w księgarni internetowej oraz promocjom obowiązującym w danym terminie.

Stopka księgarni internetowej

W stopce strony najczęściej znajdują się (oprócz menu odpowiadających za poszczególne działy witryny czy też innych usług prowadzonych przez firmę) informacje dotyczące pomocy na określone tematy, dane kontaktowe do biura obsługi klienta lub siedziby danej firmy. Coraz częstszą praktyką jest także dodawanie w stopce strony linków do portali społecznościowych, w których dana księgarnia internetowa ma swój profil.

Tak jak wspomniane zostało to na początku artykułu, e-commerce rządzi się swoimi prawami projektowymi. Klient przyzwyczajony został do tego typu budowy serwisów dlatego też oryginalne projekty budzą czasami wiele kontrowersji. Z drugiej jednak strony, po co zmieniać na siłę coś, co doskonale się sprawdza i nie stwarza jakichkolwiek problemów?

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika