Stosunkowo nową formą prezentacji wnętrz w internecie są panoramy sferyczne oraz wycieczki wirtualne. Cena tego typu multimedialnej prezentacji dosyć znacznie przewyższa cenę wykonania fotografii przez profesjonalnego fotografa, zachodzi więc pytanie czy warto? Co takiego oferują nam panoramy? Jak zamieszczenie wycieczki na naszej stronie wpłynie na nasz wizerunek i czy inwestycja ta przyciągnie klientów?
Zacznijmy od tego, czym jest panorama sferyczna. Otóż jest to sekwencja zdjęć połączonych w jedną całość, której wynikiem jest interaktywna prezentacja (zazwyczaj w formacie flash). Dzięki możliwości sterowania (myszką lub klawiaturą) zapewnia nam widok 360 stopni w poziomie i 180 w pionie – a więc całą sferę. Stąd też nazwa. Oglądając panoramę, można rozejrzeć się we wszystkich kierunkach, spojrzeć „pod nogi” oraz „zadrzeć nosa” i zobaczyć sufit. Nie mamy tu ograniczeń kąta widzenia tradycyjnej fotografii – to plus. Minusem jest to, że nie ukryjemy żadnych niedoskonałości naszych pomieszczeń.
Wycieczka wirtualna jest połączeniem kilku/kilkunastu panoram sferycznych w jedną multimedialną aplikację, której zadaniem jest jak najpełniejsze pokazanie obiektu, przekazanie jego atmosfery, pokazanie wnętrz i zachęcenie klienta do wyboru tego właśnie miejsca. Dzięki zastosowaniu dodatkowych multimediów takich jak podkład muzyczny, głos lektora czy tez filmy i animacje cele te są realizowane w nowatorski i atrakcyjny sposób. Warto zaznaczyć, że oprócz pokazywania wnętrz (hoteli, muzeów, etc) wycieczki wirtualne są chętnie stosowane przez urzędy miast i gmin, które w ten sposób chcą się zaprezentować i „pochwalić” w sieci.
Zainwestowanie w tego typu prezentację z pewnością podniesie prestiż naszej strony i pozytywnie zaskoczy klienta. Jako iż technologia ta jest wciąż rzeczą nową, a w Polsce dosyć mało popularną, mamy szansę, że np. jako hotel będziemy jednymi z pierwszych w kraju, którzy w ten sposób prezentują obiekt. Niemniej istotnym faktem jest, że dobrze przygotowana i przemyślana wycieczka, pokazuje obiekt od najlepszej strony, zachęcając do wyboru tego właśnie miejsca. Trzeba pamiętać, że klient wybierając hotel, na pobyt np. wakacyjny kieruje się głównie stosunkiem jakości do ceny. Im lepiej pokazany jest obiekt tym klient podświadomie bardziej mu „ufa” i chętniej wybierze ten zaprezentowany dokładnie, za pomocą wycieczki wirtualnej, niż konkurencyjny dysponujący tylko kilkoma fotografiami. Nikt z nas nie lubi przecież ryzykować i wybierać „w ciemno”.
Wycieczki wirtualne są nowoczesną formą prezentacji i jej obecność na stronie internetowej niewątpliwie podnosi nasz prestiż oraz działa pozytywnie na wizerunek. Jeśli dołożymy do tego fakt, iż klient może wirtualnie przespacerować się po obiekcie i zajrzeć w każdy interesujący go zakamarek, możemy przyjąć iż inwestycja ta warta jest wydanych na nią pieniędzy. Tym bardziej że jest to wydatek jednorazowy, myślę że warto spróbować.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Niby fajnie, że można odbyć taką wirtualną wycieczkę, ale oczywiście lepiej zobaczyć ciekawe miejsca w rzeczywistości, bo można np. odkryć nowe szczegóły, których panorama nie oddaje lub wszystkim zmysłami odczuć 'magię’ zwiedzanego miejsca.