Wymiana linkami między stronami internetowymi jest dobrym sposobem na poprawę pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania, jednakże przy zachowaniu niżej opisanych zasad. Zasada 1. Zawsze sprawdzaj, czy strona internetowa, na której zamierzasz umieścić swoje linki, jest poprawnie indeksowana przez boty wyszukiwarek (zwane też robotami; są to aplikacje indeksujące strony internetowe, analizujące je i oceniające). Najprościej sprawdzać stosując operator cache: wpisz w Google w kontrolce wyszukiwania polecenie cache:www.twojastronawww.pl i ukaże się aktualna kopia strony. Jednakże jeżeli zamiast kopii pojawi się tekst „Podana fraza – cache: www.twojastronawww.pl – nie została odnaleziona”, to znaczy, że ta strona www nie jest dla Ciebie interesująca, nie jest twoim partnerem, niczego nie zyskasz na wymianie linkami. Pozycjonowanie strony przy pomocy takiej witryny nie da wymiernych efektów w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Zasada 2. Skontroluj, czy odnośniki z danej strony www prowadzące do Twojej strony nie mają atrybutu nofollow, gdyż linki z atrybutem nofollow nie mają w praktyce wpływu na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Dobrze jest zainstalować plugin do Firefoxa o nazwie SearchStatus, która po prostu podświetla tego typu odnośniki na różowo. Plugin ten, jest bardzo przydatnym narzędziem podczas żmudnej pracy, jaką jest pozycjonowanie stron. Zasada 3. Zobacz, ile linków zewnętrznych jest umieszczonych na danej stronie. Jeżeli jest ich więcej niż dziesięć, to odstąp od wymiany linkami z taką stroną. Znaczna liczba linków wychodzących obniża wartość każdego z nich. Wyszukiwarka Google może również uznać taką stronę za „wytwórnię” linków – wtedy takie odsyłacze będą pomijane przy wyliczaniu pozycji strony przez algorytm wyszukiwarki. Zasada 4. Sprawdź wiek domeny, z którą wymieniasz się linkami. Domena jak wino – im starsza, tym lepsza, a linki na niej umieszczone mają większą moc. Zasada 5. Znajduj strony tematycznie powiązane z Twoją stroną internetową – to Twoi partnerzy strategiczni w dziele pozycjonowania strony. Zasada 6. Skontroluj na liście wyników pozycję strony www, z którą zamierzasz wymienić się linkami, oczywiście pod daną frazą. Pamiętaj, że na takiej wymianie zyska przede wszystkim strona słabsza, o gorszej pozycji w indeksie wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie Twojej strony www powinno być dla Ciebie najważniejsze. Zasada 7. Sprawdź wskaźnik PageRank strony www, z którą chcesz wymienić się linkami. Zwykle strony o wysokim PageRank’u mają dużo mocnych linków zewnętrznych, a to dla Ciebie sytuacja korzystna: przystępuj do wymiany. Wyżej wymieniony plugin pt. SearchStatus również sprawdza PageRank domeny. Moim skromnym zdaniem, są to najważniejsze zasady, którymi powinieneś się kierować przy wymianie linkami z innymi stronami www.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.
Autor nie poruszył najważniejszego czynnika, jakim jest wymiana linkami A->B B->C i C->A. Wymiana linkami A->B i B->A dziś nie jest już tak promowana jak kiedyś, można z całą pewnością powiedzieć, że jest wysoce nieskutecznym rozwiązaniem na pozyskanie silnej pozycji w wyszukiwarce.