Istnieje wiele sposobów, na które wydać można pieniądze przygotowując się do targów. Warto trzymać się pewnych zasad, żeby wydać nieco mniej.
Systemy wystawiennicze prezentowane są z reguły jako rozwiązania optymalne dla każdego przedsiębiorstwa. Co oczywiście ma tyle wspólnego z rzeczywistością, ile doskonała proza Stephena Kinga: niby o nią zahacza, ale przecież wszyscy wiemy, że materia jest osłabiona. Dlatego przed rozpoczęciem przygotowań do targów dobrze jest zastanowić się nad tym, jak zrobić to efektywnie.
Po pierwsze: analiza
Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy dobrze się zastanowić nad wyborem miejsca, w którym prezentowana będzie nasza oferta. Owszem, stoiska na uboczu są tańsze, jednak jednocześnie mniej eksponowane. A to oznacza mniejszą liczę odwiedzających prezentację naszej firmy. I to niezależnie od tego, na jakie systemy wystawiennicze postawimy.
Dobrze jest więc zorientować się, gdzie będą odbywały się różnego rodzaju eventy i czy nasza firma ma szansę na nich skorzystać. Można na przykład przeanalizować liczbę osób, które wzięły udział w danym wydarzeniu.
Wynajem kontra kupno
Firmy oferujące systemy wystawiennicze mogą przekonywać, że najlepszą opcją jest zamówienie indywidualnego projektu i kupno stoiska. Być może mają rację. Ale czy akurat w przypadku naszej firmy? Warto tę kwestię przemyśleć dwa razy.
Kupno stoiska wiąże się z koniecznością transportu, przechowywania, dodatkowej obsługi. Owszem, takie rozwiązanie może być lepsze dla tych, którzy chcą się pokazać jako firmy efektowne, jednak nie dla każdego jest to opcja efektywna. Wynajem może być tańszy, nastręczać mniej problemów, a jednocześnie pozwolić zaprezentować ofertę w sposób równie sprawny.
Uczestnicy
Są osoby, których obecność na targach jest niezbędna. I są takie, które spokojnie mogą zostać na ten czas w firmie. Kogo wybrać? O tym trzeba decydować indywidualnie, biorąc pod uwagę przydatność na miejscu zdarzenia, a nie pozycję, jaką dana osoba zajmuje w przedsiębiorstwie. W ten sposób ograniczyć można wydatki związane z podróżami – na bilety lotnicze, hotele, jedzenie.
Materiały graficzne
Niektórzy przekonują, że najlepszym rozwiązaniem dla wybierających się na targi jest druk bogatych materiałów graficznych wysokiej jakości. Tyle, że w tym przypadku jest to trochę tak, jak wtedy, gdy w grę wchodziły systemy wystawiennicze: dla niektórych opcja jest dobra, dla innych nie. Dlaczego?
Bo bardzo często znacznie lepiej sprawdzają się proste formy, na których znajdują się najważniejsze informacje. Do materiałów graficznych mało kto przywiązuje wagę. Dlatego w niektórych przypadkach można wręcz przywieźć drukarkę i drukować je na bieżąco.
Ekrany i wizualizacje
Coraz częściej spotykanym elementem wchodzącym w skład usług takich, jak systemy wystawiennicze, są ekrany digital signage. Oczywiście, jest to opcja, która znacznie podnosi koszty wyjazdu na targi. Czy warto się na nią decydować?
Nie w każdym przypadku. Pomyślmy: czy naszą firmę stać na to, żeby wyprodukować film lub animację, która skutecznie przyciągnie uwagę klientów? Jeśli nie, to szkoda także pieniędzy na wyposażenie tego rodzaju. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na co innego. Bo przecież monitory, tak jak systemy wystawiennicze, powinny być wykorzystywane wtedy, kiedy przynoszą konkretne efekty. Słowem: z głową.
O autorze
interesuję się sportem, moją pasją jest siatkówka, lubię jeździć na rowerze, a wolnych chwilach relaksować się przy dobrej muzyce oraz kawie...UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.