logo Zagiel S.A.Dział Usług i Wsparcia firmy Żagiel S.A. uplasował się w pierwszej trójce konkursu „Lider Wsparcia” organizowanego przez HDI Poland. To najlepsze osiągnięcie w trzyletniej letniej historii startów firmy w konkursie. Stanowi także potwierdzenie dojrzałości procesowej oraz efektywności osiągniętej przez zespół informatyczny Spółki. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w trakcie Gali Finałowej w dniu 17 maja br.

 

Konkurs „Lider Wsparcia” to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów oceniających stopień profesjonalizmu działów IT. Jego organizatorem jest HDI Poland  (HelpDesk Institue Polska), oddział międzynarodowej organizacji promującej zarządzanie usługami IT.

Celem konkursu jest promocja najlepszych praktyk w zakresie zapewniania wysokiej jakości i efektywności w obszarze wsparcia użytkowników IT. O poziomie rywalizacji świadczy lista laureatów z poprzednich lat, m.in. Bank Zachodni WBK S.A, ING Bank Śląski SA, Lukas Bank S.A., Citibank Europe PLC/Citibank International PLC oraz BNP Paribas Bank Polska SA.

W tegorocznej edycji Dział Usług i Wsparcia firmy Żagiel S.A. startował w kategorii „Centrum Wsparcia Roku”. W finale rywalizował z Grupą PZU oraz Komendą Straży Granicznej.

Wejście do finału jest dużym osiągnięciem, z którego bardzo się cieszymy. W tegorocznej edycji startowaliśmy w znacznie szerszej kategorii niż w poprzednich latach. Ubiegaliśmy się o tytuł najlepszego Centrum Wsparcia. Kategoria ta jest dedykowana organizacjom o wysokim poziomie dojrzałości, które chcą zaprezentować swoje osiągnięcia na szerokim forum. Oprócz kluczowego ogniwa, jakim w łańcuchu wsparcia usług jest Service Desk, zaprezentowaliśmy procesy zarządzania problemami, dostępnością, konfiguracją, zmianami i wersjami, zarządzania objętością oraz monitoring – powiedział Michał Dobosz, Dyrektor ds. Usług  i Wsparcia IT, Żagiel SA.

W ramach konkursu jurorzy z HDI Poland wnikliwie analizowali i oceniali strategię, przywództwo, procesy, technologię, efekty działań oraz satysfakcję użytkowników Działu Usługi Wsparcia Żagiel S.A.

 Zauważyłem, że największe wrażenie zrobili nasi ludzie i ich  zaangażowanie w rozwój IT Service Management opartego na standardzie ITIL. Praktycznie wszystkie osoby, które były zaangażowane w budowanie procesu usługowego w IT to ludzie, którzy swoje doświadczenie zdobyli właśnie w Żaglu. Dzięki swojej ambicji, inteligencji i kreatywności potrafili stworzyć efektywne procesy, których dojrzałość została tak wysoko oceniona w trakcie konkursu. To wyróżnienie to efekt pracy kilkudziesięciu osób w całym IT – skomentował Michał Dobosz, Dyrektor ds. Usług i Wsparcia IT, Żagiel SA.

Centrum Wsparcia to zespół organizacyjny, który pełni rolę pojedynczego punktu kontaktu dla wspieranych użytkowników oraz interfejsu pomiędzy świadczącymi usługi IT  a ich użytkownikami. Centrum Wsparcia zarządza incydentami, wnioskami o usługę, problemami i znanymi błędami, a także analizuje dostępność, koordynuje zmiany       do systemów oraz zapewnia sprawną komunikację.

 

Więcej informacji o Żagiel SA: www.zagiel.com.pl

Autor: Jacek Lipski, Dział Komunikacji Marketingowej, Żagiel S.A.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.