W Internecie można zrobić już wszystko – słuchać muzyki, robić zakupy, uczyć się online. Okazuje się, że równie dobrze, poprzez dedykowane serwisy, można także kupić lub sprzedać mieszkanie.

 

Istnieje kilka portali, należących do dużych grup wydawniczych (gumtree, gratka, domiporta), które zgarniają większość rynku ogłoszeń w Internecie. Można pokusić się o stwierdzenie, że są niemal monopolistami. Studenci szukają na nich pokoi na wynajem, młode małżeństwa mieszkań, domów. Internet jest kopalnią wiedzy i źródłem informacji wszelakiej.

Na co najczęściej zwracają uwagę Internauci? Na użyteczność serwisów, liczbę ogłoszeń, popularność w pewnych kręgach towarzyskich? Czy liczy się bardziej przyzwyczajenie czy rzeczywiste atuty danego serwisu? Prawdą jest, że większość portali tego typu jest łudząco do siebie podobnych, zarówno w warstwie wizualnej, jak i treściowej.

Czy zatem kwestią nakładów finansowych jest popularność i siła wspomnianych serwisów? Skoro powstają ciągle nowe, bogatsze w treści poboczne, ale równie ważne przy takich transakcjach – jak porady prawne, wzory umów, porównywarki kredytów, to czy nie warto odwiedzać także je? Jeśli mamy skorzystać z dwóch serwisów, albo z jednego, który zaspokaja potrzeby kompleksowo, to która opcja jest wygodniejsza?

Przyzwyczailiśmy się myśleć, że (stosunkowo) mali dostawcy treści, są niewystarczająco godni zaufania. Nic bardziej błędnego. Właściciele tych stron (np. www.nieruchome.net) często na pierwszym miejscu stawiają zadowolenie Internautów, niż własne zyski, bo przecież strona nie od razu na siebie zarabia. Najpierw musi udowodnić, że rzeczywiście jest warta uwagi. A często jest!

Nie warto korzystać z serwisów wyłącznie z przyzwyczajenia. Internet jest kopalnią wiedzy, ba, jest nawet lepszy, bo ciągle się rozwija, dostarcza nowych możliwości. Inteligencją współczesnego człowieka nie jest znajomość kilku stron www, ale wiedza, gdzie danych informacji poszukiwać.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.