Czasy, w których żyjemy dogłębnie naznaczone są reklamą i promocją. Nieznane jeszcze kilkadziesiąt lat temu pojęcia jak: PR, CSR czy emarketing obecnie okazują się nieodzowne dla każdego, kto chciałby osiągnąć sukces i to nawet, gdy mowa jedynie o małym, lokalnym rynku. Rynku który nota bene w rzeczywistości przestał istnieć wraz z nastaniem globalizacji i jest już jedynie złudzeniem wynikającym z naszych przywyczajeń.
Czasy są takie, że nawet działalność charytatywna lub społeczna nie może obejść się bez dobrej promocji. Z drugiej strony ciągła obecność reklam i ich coraz bardziej natarczywe wkraczanie w nasze życie sprawiają, że nie łatwo jest dotrzeć ze swoim przekazem do odbiorcy. Wiele agencji reklamowych w ógole nie zajmuje się problemem akcji społęcznych i pomocy, gdyż uznają ten obszar, za zbyt trudny względem możliwych do osiągnięcia zysków. Dlatego też na uwagę zasługuje ciekawy pomysł radnego miejskiego z Płocka, który postanowił pomóc Miejskiemu Ośrodkowi Opiekuńczo-Wychowaczemu. Radny namówił znanych muzyków, aby nagrali wspólnie utwór który nie tylko zachęca swoją treścią do pomocy, ale również w jego trakcie wyświetlane są prośby o pomoc i dokładne informacje jak tego dokonać. W ten sposób pod hasłem „teledyski dla dzieci” udało mu się uniknąć zaklasyfikowania prośby jako reklamy, stworzyć pozytywne skojarzenia pomagania ze słuchaniem muzyki, dostarczyć odbiorcom sporo dobrej rozrywki, ale i przetrzeć kolejny szlak promowania działalności charytatywnej i społecznej. Jeśli planowana na sierpień emisja teledysków w całej Polsce przyniesie oczekiwane efekty i pomoże dzieciom z Ośrodka, to trzeba będzie wykonać głębokie chapeua-bax przed radnym, który potrafił dokonać więcej niż niejedna, renomowana agencja reklamowa.
O autorze
Mam 26 lat, uczęszczam do wyższej szkoły dziennikarskiej w Lublinie. Interesuję się wszystkim po trochu :)UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.