Każdy zna syntezator mowy Ivona, dzięki któremu można odsłuchać news czy artykuł w popularnych serwisach informacyjnych. To wygodne rozwiązanie dla zmęczonych oczu oraz osób słabo widzących, które dzięki temu maja łatwy dostęp do informacji.

TTS to w najogólniejszym wyjaśnieniu technologia interpretacji treści zamieszczonej w dokumentach lub na nośnikach elektronicznych oraz przetwarzania jej na mowę. Efektem tego jest możliwość odsłuchania dokumentu zamiast jego przeczytania.

Nie każdy jednak wie, że technologia TTS, czyli Text to Speech, wykorzystywana jest też w telekomunikacji. To dzięki niej możemy odsłuchać SMS-a albo e-maila, co jest wygodne i przyjemne.

TTS

Połączenie technologii IVR z TTS to innowacyjne, funkcjonalne rozwiązanie, z którego coraz częściej korzystają firmy i instytucje, takie jak banki, urzędy, firmy handlowe.  Dzięki nim można szybko i sprawnie wprowadzać komunikaty za pomocą specjalnie w tym celu utworzonych generatorów komunikatów, a IVR z TTS zrobi za nas całą resztę: wprowadzona treść zostanie odpowiednio zinterpretowana oraz przetworzona na naturalnie brzmiący, ludzki głos i dowolny, określony w systemie język, np. angielski. Rodzaj głosu zazwyczaj można sobie wybrać według własnych preferencji: może być męski lub kobiecy. Jest przyjazny i miły dla ucha, ponieważ został opracowany specjalnie na potrzeby telekomunikacji.

Zastosowanie technologii TTS to również zoptymalizowanie poziomu obsługi klienta oraz kosztów obsługi call center czy infolinii. Text to Speech może być np. wykorzystywany do czytania treści generowanych dynamicznie, czyli  odczytywania stanu kont, danych klientów, itp. Klienci, łącząc się z systemem również otrzymują generowany na bieżąco komunikat. Procesy zachodzą sprawniej, dzięki czemu dzwoniący dostają pełnowartościowy produkt, np. w postaci rzetelnej informacji ze strony systemu lub -w razie konieczności –ze strony konsultanta.

Systemy wyposażone w kreatory komunikatów i możliwość czytania tekstu ułatwiają też prace dyspozytorów oraz osób zarządzających sytuacjami kryzysowymi: wyłączeniami i masowymi awariami, np. prądu czy wody.  Np. automatyzacja obsługi masowych awarii jest możliwa dzięki odwzorowaniu układu sieci elektroenergetycznej z przypisanymi do niej szablonami komunikatów. Wprowadzone komunikaty mogą być nie tylko automatycznie wyświetlane w wewnętrznym systemie, ale też odczytywane osobom, które zgłaszają awarię w swoim rejonie zamieszkania.

Systemy informatyczno-telekomunikacyjne dla firm, instytucji użyteczności publicznej, urzędów oraz dystrybutorów produkuje firma Pirios z Krakowa.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika