Zanim zima rozpocznie się na dobre warto poświęcić trochę czasu napędowi zarówno temu wmontowanemu w bramę garażową, jak i posesyjną. Dobrze przygotowany napęd pozwoli nam cieszyć się przez całą zimę.
Śnieg, deszcz i minusowe temperatury – takiej pogody możemy spodziewać się podczas zimy. Już dzisiaj warto pomyśleć o przygotowaniu się na nią i zabezpieczyć naszą posesję. Powinniśmy pomyśleć nie tylko o odpowiedniej ochronie domu, ale także o bramie z napędem, która w zimę może sprawić kłopot. – Jeśli nie zadbamy o siłownik przed zimą i w trakcie niej to możemy doprowadzić do jego uszkodzenia – ostrzega Sławomir Baran ekspert z firmy FAAC.
Bardzo często w takich momentach uznajemy, że mamy złej jakości napęd. – Z doświadczenia wiem, że przyczyną awarii jest zaniedbanie ze strony właściciela siłownika. A można go przygotować na zimowe warunki atmosferyczne – przekonuje Sławomir Baran.
Napęd pracujący na medal
Istnieje kilka żelaznych zasad, które sprawią, że automatyczne bramy będą pracować bezawaryjnie.
Jeszcze przed zimą należy dokonać przeglądu napędu, który zamontowaliśmy w bramie garażowej i posesyjnej.
Problemem może okazać się także zalegający śnieg. – Niektórzy traktują bramę skrzydłową jako narzędzie do odśnieżania. Takie czynności mogą doprowadzić do awarii siłownika i bramy – informuje Sławomir Baran.
Dlatego warto za pomocą łopaty usunąć pokrywę śniegową i lodową, która tworzy się wokół napędu – zarówno przy bramach skrzydłowych, jak i przesuwnych. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na odśnieżenie prowadnic w bramie przesuwnej. Zaniedbanie tych czynności może sprawić, że bramy będą źle funkcjonowały – nie domkną się lub będą pracować wolno. – Warto zadbać również o fotokomórkę. Zasłonięta spowoduje zablokowanie bramy. Dzieje się tak ponieważ fotokomórki podczerwieni zdalnie wykrywają przeszkodę na drodze ruchu bramy – wyjaśnia Sławomir Baran.
Nie zagraża to jednak naszemu bezpieczeństwu, gdyż nowoczesne siłownik FAAC są wyposażone w zabezpieczenie przeciwzgnieceniowe, które zapewnia moduł elektroniczny montowany w centrali sterującej. – Kontroluje on bezpośrednio siłę ciągu napędu. W przypadku awarii spowodowanej na przykład zalegającym śniegiem – mechanizm odblokowujący siłownika umożliwia odblokowanie skrzydeł bramy i obsługę ręczną – wyjaśnia Sławomir Baran.
Zastosowanie się do powyższych zasad z pewnością sprawi, że brama posłuży nam przez długie lata. Wytrzyma nawet przy bardzo niskich temperaturach. Dla przykładu napęd do bram skrzydłowych 414 Long i D700HS (do bram garażowych) będą sprawnie pracowały w temperaturach od – 20°C do +55 °C. Jeszcze lepiej w trudnych warunkach poradzi sobie siłownik hydrauliczny 402 FAAC do bram skrzydłowych. Będzie on działał idealnie nawet wtedy, kiedy temperatura spadnie do -40°C (maksymalna temperatura dla tego modelu również wynosi +55°).
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.