złote numery a normalne

Streszczenie:

1. Wprowadzenie – wzrost penetracji rynku GSM
2. Łatwy numer to zysk i sposób wyróżnienia się
3. Porównanie łatwego i normalnego numeru
4. W jaki sposób wybrać numer?
5. Podsumowanie

Przez ostatnie lata diametralnie zmienił się rynek telefonii komórkowej w Polsce. Jeszcze w latach 90-tych telefony komórkowe były dostępne dla nielicznej rzeszy dobrze sytuowanych osób, posiadających własną firmę lub wykonywających wolny zawód. Przez następne lata penetracja – nasycenie rynku (tzn. jaki jest stosunek ilości aktywowanych kart wszystkich operatorów komórkowych do ogółu obywateli) rynku aktywacji bardzo szybko rosła aby w 2006 roku przekroczyć 100%. Według aktualnych danych GUS na koniec marca bieżącego roku liczba aktywnych kart SIM w naszym kraju wynosiła prawie 44 miliony, czyli penetracja po I kw. 2009 r. wynosi 115.27%. Dzisiaj każdy z nas korzysta z telefonu w pracy, domu, na spacerze,a wielu osobom ułatwia on życie.

Często klient wybiera kontakt telefoniczny aby uzgodnić szczegóły transakcji lub aby nie czekać na odpowiedź mailową. Kontakt taki, według badań, w wielu przypadkach daje namiastkę kontaktu osobistego przy uzgadnianiu szczegółów umów. Dlatego tak ważne jest aby do kontaktu z klientami był podany numer telefonu obok e-maila. Istotne jest aby podany numer był łatwy do zapamiętania dla naszego klienta, współpracownika, dostawcy, ponieważ nawet, gdy zgubi on telefon, czy wizytówkę będzie w stanie łatwo przypomnieć sobie numer i nie stracimy z, nim kontaktu. Poza tym czasami na zapamiętanie numeru mamy bardzo mało czasu np. billboard stojący przy drodze, reklama z numerem telefonu na szybko jadącym samochodzie lub radiowa usłyszana podczas prowadzenia samochodu, wtedy konsument nie ma czasu aby zanotować ciągu cyfr i musimy polegać na jego pamięci, która często jest zawodna. Dlatego, gdy numer jest prosty pozwala nam to wygrać wyścig z konkurencją.

Teraz zadajmy sobie pytanie w, jaki sposób rozróżnić ten łatwy, prosty numer od tego normalnego, a przecież unikalnego i wyjątkowego? Pierwsza zasada mówi nam, iż numer jest lepszy, gdy zawiera w sobie więcej takich samych cyfr lub członów. Istotne są również preferencje konsumentów do określonych cyfr lub prefiksów. Nie każdy złoty numer jest dobry do każdego zastosowania np.: numer typu XXXYYYXXX (gdzie X i Y, to cyfry np. 666 555 666) będzie znakomicie prezentował się na wizytówce, ale jego podyktowanie nie będzie już tak łatwe, dlatego znakomicie będzie nadawał się na reklamę outdoorową. Do spotu reklamowego zdecydowanie lepszy będzie pełny numer np. Y00Y00Z00 (gdzie Y i Z, to cyfry np. 600 600 700 ), ponieważ zdecydowanie szybciej się go wymawia. Chcąc dokonać wyboru numeru zawsze trzeba brać pod uwagę ograniczenia budżetowe klienta. Numer może kosztować kilkadziesiąt złotych, a cena złotego numeru oscyluje od kilku do kilkudziesięciu tysięcy. Oprócz powyższych czynników należy również pomyśleć o znaczeniu kulturowym, a także o wielu innych aspektach branych pod uwagę przy wyborze tego wymarzonego narzędzia marketingowego (przykładowo Azjata może czuć dyskomfort dzwoniąc pod numer telefonu zawierający w sobie określone cyfry). Zawsze można poprosić o pomoc eksperta, który ma duże doświadczenie w dobieraniu odpowiednich numerów telefonicznych do oczekiwań klientów.

Dzięki możliwości prostego zapamiętania numeru nie tylko wzrośnie zapamiętywalność kontaktu zawartego w przekazie marketingowym, ale również podniesie się prestiż jego posiadacza lub firmy, która będzie takiego numeru używała, a to ma przełożenie wprost na poczucie bezpieczeństwa klienta, który odczuwa takie ,gdy ma do czynienia z posiadaczem takiego numeru.

Świat zmienia się nieustannie i aby nie zostać wyprzedzonym przez konkurencje trzeba inwestować. Złoty numer telefonu jest doskonałą inwestycją i jego zakup bardzo szybko zwróci się, gdy współczynnik odzewu wśród klientów po nadawanej kampanii reklamowej dzięki niemu znacznie wzrośnie.

O autorze

Interesuję się marketingiem, inwestowaniem oraz nowoczesnymi technologiami.

UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:

» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.


Inne artykuły użytkownika