Współczesna stopa bezrobocia sprawia, że na każde ogłoszenie o pracę przychodzi setki życiorysów i listów motywacyjnych. Spośród nich pracodawca musi wybrać osoby, z którymi chce współpracować. Jednak, mimo że kandydatów jest naprawdę wielu, to często znalezienie tego jednego nie jest takie łatwe. W jakim obszarze warto jest więc iść na odstępstwa i na jakie kompetencje przede wszystkim zwracać uwagę?
Pracodawcy podkreślają, że o pracę ubiegają się naprawdę wykwalifikowane w danej branży osoby.
Rzetelne wykształcenie, rozwinięte umiejętności komunikacyjne i organizacyjne, miła aparycja – brzmi dobrze, jednak jest pewne „ale”. Zazwyczaj osobom ubiegającym się o pracę na danym stanowisku, brakuje umiejętności posługiwania się językami obcymi, a te jak wiadomo są obecnie całkowicie niezbędne. Większość przedsiębiorstw bowiem ma partnerów zagranicznych, a także klientów, którzy są obcego pochodzenia. W takiej sytuacji pracodawca najczęściej ma duży dylemat – czy odrzucić dobrze wykształconego kandydata, który ma spory potencjał do podjęcia pracy w danej branży, czy też go zatrudnić, pomimo braku umiejętności komunikowania się w języku obcym. Ostateczna decyzja należy zawsze do szefa, ale oczywistym jest, że szkoda tracić kogoś, kto doskonale zna się na swoich obowiązkach. Rozwiązaniem w kwestii braków językowych mogą być natomiast na przykład szkolenia językowe dla firm. Jest to inwestycja, która na pewno przyniesie dobre rezultaty, nie tylko w przypadku tego jednego nowego pracownika, ale również całej reszty. Szkolenia językowe są niezbędne, aby podnosić swoje kwalifikacje nie tylko w obszarze podstawowej komunikacji, ale również w obszarze specjalistycznego słownictwa związanego z daną branżą. Dlatego też każdy pracodawca, który chce mieć jak największą rzeszę zadowolonych klientów, powinien zorganizować w miejscu pracy kursy językowe dla firm.
UWAGA! Chcesz zamieścić ten artykuł na swojej stronie?
» Pamiętaj o zachowaniu formatowania tekstu i ewentualnych odnośników do reklamowanych stron w formie aktywnej.
» Zamieść informację na temat pochodzenia artykułu wstawiając pod nim poniższy kod w niezmienionej wersji:» Pochwal się w komentarzach gdzie zamieściłeś artykuł. Na pewno jego autor ucieszy się z tego i z chęcią odwiedzi Twoją stronę.